lördag 15 december 2012

Fotboll och datorer

Jag har gjort "manliga" saker idag. Bland annat bokat biljetter till en fotbollsmatch i Malaga! Den 13/1 spelar Malaga hemma mot Barcelona (!), och eftersom K. och jag är i Nerja då och har möjlighet att hänga med på bokad bussresa, slog vi till. Hur häftigt som helst.
Och det är mindre än en månad kvar. Innan dess är det både jul och nyår och en massa annat som ska hinnas med...mindre än en månad, det är inte klokt! Scary!

Sedan har jag grävt och plockat och letat i skåp och undangömda lådor efter elekronik som kan gå att sälja. Hellre få en billig penning av nån som hämtar grejorna än få noll kronor och frakta till återvinning.
Och jag har hittat massor: Allehanda kablar som ser mycket avancerade ut, tjocka manualer, startskivor, zip, scanner m.m. Det finns ju folk som köper stendöda datorer också, och även en sån finns i mina gömmor. Första varianten av vit iBook. Och en ännu äldre, nästan kultaktig bärbar dator, Powerbook 150. Grå, kompakt och fullt fungerande.

När tonern i den gamla HP-skrivaren är slut ska jag lägga ut rubbet på Blocket. Inklusive Macintosh Performa från -96 som jag fortfarande använder ibland.

Ja, fotboll och elektronik - det är dagens teman. Just nu slötittar jag på en Premier League-match.
Jag har inte varit ute i den snöiga nollgradiga stormen, tur att jag inte hade några tvingande ärenden. Det är en perfekt innesittardag!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Å va kul att ni ska gå på den matchen! När jag såg att det fanns möjlighet att hänga med på den, tänkte jag j-vlar! Den skulle jag vilja se! Hoppas det kommer fler bra matcher när jag kommer ner, som vi kan se tillsammans!

Visst går det fort nu??? Det är inte ens en månad tills ni åker och det är bara 1 1/2 månad tills jag åker! Vi ses på Balkongen :-)!!

Monica Hortell sa...

Om det funkar bra med allt runt omkring den här matchen, så vill säkert se fler!
Och det kommer att bli superkul att träffas på Balkongen!