måndag 17 juni 2013

Gillar telefonen

Hur går det med min nya telefon? Jag köpte ju äntligen och efter åratal av inre motstånd en smartphone för inte så länge sen. IPhone 5. Och, ja, det går utmärkt. Jättebra rentav. Eftersom jag alltid haft Mac och är van vid Apples operativsystem, så känns det väldigt naturligt. I synnerhet som jag redan hade en iPad. De fungerar ju exakt likadant, bara det att telefonen är i mindre format.

Jag gillar högtalarfunktionen. Och att man alltid har en hyfsad kamera med sig. Och mest av allt uppskattar jag att jag äntligen kan skriva sms med relativ lätthet. Det har ju för många blivit det huvdsakliga sättet att kommunicera, och det har varit lite besvärligt att inte riktigt ha koll på det.

Så jag är nöjd. Mer än nöjd faktiskt. Månadsräkningarna blir förstås högre än de 68 kronor jag betalade tidigare, men det får jag ta.

Inga kommentarer: