måndag 19 mars 2012

Isvindar

K. och jag tittade på Vädret igår. Glada såg vi att det skulle bli sex plusgrader och sol idag. "Då ska jag sola på balkongen" sa K.
Så drar man upp persiennen på förmiddagen och ser att det är: Nollgradigt. Snöyra. Vitt på marken.
Neej, vad 17! Vi är lurade! Bort härifrån. Vill man då.
Blåsten är inte att leka med, märkte jag när jag gick ut. Riktigt iskalla, elaka vindar. Men nu har i alla fall den mesta snön försvunnit, och solen lyser lite blekt och försiktigt. Kanske blir det bra imorgon.

Jag år lunch med S., och den här gången valde vi Williams restaurang uppe vid universitetet. De hade förut en väldigt bra indisk buffé och även på kvällarna serverades indisk mat. Nu är inriktningen ändrad, och kocken lär vara utbytt. Dock kör de med indisk buffé på måndagar, och jag hoppades den skulle vara lika god som tidigare. Det var den inte, det var inte ens nära. Inget jag rekommenderar.
Men det var trevligt att träffa S., och när vi hade ätit bjöd hon på fika på Landings. Där passade jag på att köpa ett valnötsbröd innan jag kämpade mig hem i den ilskna motvinden. Pust, det var skönt att komma hem!

Inga kommentarer: