söndag 14 oktober 2012

Helgsammanfattning

Plötsligt insåg jag: jag har inte varit ute idag! Hemskt men sant. Jag har inte varit utanför dörren, och jag har inte ens märkt det! Ingen frisk luft, ingen motion. Det som är/brukar vara så viktigt för mig.
Vad har jag då gjort? Hm, spelat wordfeud. Fyra matcher. Och världens tur har jag haft, kombinerat med lite skicklighet. Storvinster både här och där.
Umgåtts med Nikki och K. Trevligt som alltid.
Lagat mat. Som blev suveränt god. Och vi öppnade en flaska Amarone som vi fick av Åsa och Eva när de var här på Valborg. Jag är egentligen inte så förtjust i Amaroneviner, jag tycker de är för tunga och alkoholstarka och dessutom aningen söta, men detta var verkligen gott! Tillsammans med ugnsbakad oxfilé med tillbehör...ja, bättre kan det inte bli. Det skulle vara en stram, blyertssmakande Bordeaux då.

Nu har K. följt sin dotter till tåget. Jag läser diverse bloggar. Ser till min glädje att många delar min reaktion inför Fredspriset.
Reaktion på det: typ Tomma Ögon, Förvirring, wtf, nej. det måste vara ett skämt!
Men det tycks vara sant.
Så övermåttan vansinnigt. Fredspriset till EU. Det är knappt så jag orkar tänka på det.
Men hur som helst, helgen har varit bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

I love amaroneviner! Helt klart min typ av vin! :D