torsdag 20 november 2014

Gillar inte reseplanering

Jag tycker inte om att resa. Visserligen tycker jag om att vistas på olika ställen, men det man måste göra runt själva förflyttningen gillar jag inte. Allt bokande och fixande hit och dit. Och sämst av allt tycker jag om att packa. Det är alltså hela planeringen runt resandet som gör mig orolig. (Vissa tycker det är helmysigt, att det nästan är själva höjdpunkten med att resa.)
När man äntligen har tagit sig till flygplatsen, checkat in, krånglat sig igenom säkerhetskontrollen och kan ta en stor kall öl innan avfärd, då känns det bra. Då kan man inte påverka något, utan det är bara att hänga med.

Idag är det 20 grader varmt i Nerja enligt min hyfsat tillförlitliga väderapp. Men det blåser en ganska ettrig vind och är lite disigt. Får se om det går att sitta ute vid havet och äta lunch.
Imorgon vid den här tiden går vi ombord på planet. Helt okej.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du begärt lösenord hos min blogg? För att få det måste du ange en fungerande e-post-adress i kontaktformuläret när du skriver kommentarer. Den du har angett fungerar inte.

Monica Hortell sa...

Ok, jag ska kolla.

Ditt och datt sa...

Välkomna hem!

Jerry sa...

Tittade in och ser att du är igång igen... så trevligt!

Monica Hortell sa...

Tack D&D och Jerry!