fredag 19 oktober 2012

Bra show på Regina

Kul kväll. Jag kom hem helt euforisk efter att ha varit på Reginateatern med mina gamla Carolinakompisar. Vi såg Play It Again Sam - diverse gamla och nya filmlåtar framförda av det duktiga/mysiga gänget med Paul Kessel och John Fiske i spetsen. Fast det är fel att tala om "spetsen", för alla som medverkar i showen är überduktiga. Otroligt bra var det! Imorgon är sista föreställningen tyvärr. Annars hade jag gärna gått en tredje gång. (K. och jag såg den i våras.)

Innan showen åt jag middag med A. på Papa Sisto, en ny italiensk restaurang på Drottninggatan. Trevligt och gott. Jag åt lax med kryddig tomatsås, basilika och oliver. Klyftpotatis ingick men jag bad att få nån grönsak istället, vilket var ett lyckokast. Istället för trist klyftpotatis fick jag ett slags grönsakstimbal som var helt fantastisk, rentav det godaste i hela rätten! Mums. Ett glas vin till det, och allt var perfekt. Inte särskilt dyrt heller.

Men showen alltså, den var ofattbart bra. Skulle platsa på Hamburger Börs och var som helst. Men Uppsala är Uppsala, och ibland (= väldigt ofta) är man glad att man bor här.

Inga kommentarer: