söndag 14 oktober 2012

Beatles igår

Oj, vad länge vi sov idag! Inte för att det blev jättesent igår eller för att vi var på nån fest eller så, men jag sov i alla fall till 10 och K. ännu längre. Inte klokt egentligen! Det var nog allt TV-tittande igår som knäckte oss. Vi satt båda två klistrade framför TV:n i drygt fyra timmar, vi rörde oss bokstavligen inte ur fläcken. Först var det en timslång dokumentär om The Beatles. Både K. och jag älskar Beatles och allt som har med dem att göra, så det är klart att vi bänkade oss med stor förväntan. Dokumentären handlade inte enbart om Beatles och var inte så jättebra, tyvärr. Men ändå. Och sen började en dokumentär om den som var min favoritbeatle: George Harrison. (K. gillade Paul bäst.) Det programmet var desto bättre, verkligen jätteintressant. Och över tre timmar långt! Det höll på och höll på, tog liksom aldrig slut. Och när det så småningom gjorde det var även vi slut, av blandningen nostalgi/koncentration.

Idag blir det ingen TV. Nikki (K:s dotter) kommer hit om några timmar, och framåt eftermiddagen blir det en god middag. Lagad av mig som vanligt. Jag tycker det är avkopplande att laga mat.
Nu väntar lite annat nyttigt. Typ dammsugning.

Inga kommentarer: