söndag 16 februari 2014

Kort rapport


Tidigt i morse sa K: ”Hur mår du?”
Skrovligt väsande svarade jag: ” A ä öyl.”
K: ” Va?”
Jag, med uppbringande av mina sista röstresurser: ”Ä yld.”
K: ”Är du kyld??!”

Haha. Men nej. efter tre dagar med sol och värme är jag inte kyld. Även inomhus är det dräglig temperatur. Men när jag vaknade kunde jag inte prata. Halsen var igentjock, näsan rann och jag tänkte att Yes, äntligen har den här vidrigt sega förkylningen kommit till sista etappen, den med snuva.
Tyvärr kom det av sig, och jag är tillbaka till mellanläget. Känner hur det kryper i bihålorna. Får se hur det går.

Jag klarade i alla fall en tapasrunda igår. Eva och Åsa dök upp i Nerja, och vi hade en supertrevlig utekväll. Nu har vi upptäckt ännu en bra tapasrestaurang bara ett stenkast från där vi bor. Den ser ytterst enkel och anspråkslös ut, men allt där är gott. När vi satt där och myste som bäst kom en Mamma ut från kulisserna. Kanske är det hon som lagar maten, som det är på många små familjeägda ställen. Hon gick omkring och bjöd gästerna på avokado med honung och salt, något som var otroligt mycket godare än det låter.

Efter morgonens hesa röstlöshet kvicknade jag i alla fall till rätt snabbt. Såg en repris från damernas spännande OS-stafett – hurra för guldmedaljen! Direkt efteråt kunde vi se herrarna fixa sitt stafettguld i överlägsen stil. Har sedan suttit ute och fikat, promenerat, tagit en öl i solen, ätit pasta resp. pizza på La Dama. Jag når mycket bättre än jag trodde jag skulle göra. Rösten är tillbaka, halsen är OK. Hur öyld kommer jag att känna mig imorgon?

Imorgon är för övrigt en jobbdag. Så helt under isen vill jag verkligen inte vara.

Inga kommentarer: