fredag 25 februari 2011

Envisa låtar

Jag har en låt i huvudet, eller rättare sagt två. Men en av dom har legat där och surrat flera dagar, en envist repeterande halvbra melodislinga: "I will be popular, I will be popular...." Ja - Eric Saades melodifestivallåt. Jag får den inte ur huvudet! Det blir ganska irriterande efter ett tag. Men jag tröstar mig med att budskapet är positivt och bra, och jag får se det som en affirmation.


Idag fick dock Popular sällskap av något helt annat:
"And now, the end is near, and so I face the final curtain..." My Way alltså. Den snurrar och surrar likadant, har fastnat på repeat, så nu har jag två kanaler som slåss om utrymmet...
Men just den texten vill jag inte se som en affirmation..."slutet är nära", help! Fast orden "My way" är det ju inget fel på, och själva låten är fantastisk.


Eric och Frank. Jag får väl vänja mig. En är söt och en är mästare. Det kunde vara värre. Men "Popular" - hur kan den bara fastna sådär?!




6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker jag också att Eric Sade är extremt söt!

Anonym sa...

Men kan han vinna Melodifestivalen? Undrar der...

Anonym sa...

Hej o tack för senast.
C

Anonym sa...

Oj, det gick sända från touchen om jag förhandsgranskade innan jag sände kommentaren. Då har vi löst det problemet.
Kram
C

Anonym sa...

Vilken är din favorit hittills då i MELLO??? *retas* Eller har du inte kollat alla deltävlingar? Min är Danny och så gillar jag Shirley's angels (den låten är skriven av Alexander Bard)

Monica Hortell sa...

Jag missade en deltävling men har ändå lyssnat på låtarna. Danny had ett fantastiskt bra framträdande men låten tycker jag inte är nåt särskilt. Shirley's Angels var bra. Men, jag kanske håller på söt-Eric ändå...