fredag 18 november 2011

Halvdan

I natt drömde jag att jag gick upp och tog två huvudvärkstabletter! När jag vaknade gjorde jag just det, men dom har inte börjat verka än. Jag mår alltså inget vidare idag heller, men det är i alla fall bättre än igår, jag är inte lika frusen och har inte lika ont i magen heller, och jag räknar med att kunna fungera ungefär som vanligt. Helst skulle jag vilja lägga mig och slumra bort även denna dag, men vi får efterlängtat besök och det ska handlas och fixas. Och umgås med god mat och ett glas rött. Och då blir jag kanske piggare.
Mysko "sjukdom" som känns som en lindrig matförgiftning.

Det är minusgrader ute, för första gången dagtid. Och marken var vit av frost för bara en timme sedan. Nu har den förhoppningsvis försvunnit, frosten alltså. Det blir så halt när temperaturen sjunker, så det känns helt livsfarligt! Inte var det så förut, att man kunde halka ihjäl sig fast det var barmark? Måste bero på asfalten - dom använder billigare sorter numera.

Nu till dagens uppgifter. Hoppas det funkar.

3 kommentarer:

Bia sa...

Usch då, låter inget vidare... Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig!!!!

Monica Hortell sa...

Tack. Idag känns det mycket bättre.