söndag 23 februari 2014

Om läget just nu

Nej, nu får jag skärpa mig. Massor av blogginlägg ligger och väntar i mitt huvud, men tiden går fort och plötsligt har ytterligare en dag försvunnit.
Det är i alla fall roligt nästan jämt. Eva och Åsa har varit här och vi hade en mysig vecka. Fast precis när min förkylning var alldeles borta fick jag nåt som liknade maginfluensa. Som jag aldrig har, aldrig får, som jag tänkte bort ur mitt liv när jag var tio år! Det är jag faktiskt stolt över. Tankens kraft och det. Så vad var nu detta?! Obehagligt på alla sätt och vis.
Det varade bara en dag som tur är, men jag är trött och har fortfarande ingen aptit. Kan liksom inte tänka mig att äta en middag...

Nåt viktigt som har hänt är att lägenheten i Uppsala är såld. Äntligen. Vi fick det vi begärde och lite till, och det är en lättnad att det är klart. Nu väntar nästa pärs: hitta annan bostad. Senast 15 maj måste vi flytta. Eftersom vi redan har bokat en hemresa den 14 mars har vi två månader på oss att packa, rensa, kasta, ordna, fixa, greja... Bostad har vi redan börjat kolla på.
Är det lite nervigt? Ja. Och spännande. Ännu mer spännande än den hockeyfinal jag just nu sitter och kollar på samtidigt som jag använder Bar Unos snabba wifi. Enda gästerna är jag och ett kanadensiskt par i 75-årsåldern. Kvinnan i det paret är väldigt ettrig och skriker "come on boys, get it in!" Och mycket riktigt vinner Kanade i allmänt komfortabel stil.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju kanon! Jag fick nya grannar vägg i vägg för ett tag sen. De är INTE så tysta. Nu håller jag på att få nya grannar under. De verkar vara jättetrevliga! :-) Trodde ett slag att ni skulle slå till här, men...

Monica Hortell sa...

Vi vet ju inte ett dugg om vart vi kommer att hamna, det orsakar visst magont faktiskt. New Village är absolut ett alternativ, mn det har blivit så jäkla dyrt överallt.
Grattis förresten till trevliga grannar - det var väl på tiden!

Anonym sa...

New Village är bra och prisvärt, nära till affär (Tokerian), stadsbuss och E4:an. Och Gamla Uppsala.