onsdag 9 april 2014

Rapport från sjukstugan


Ovanstående blå påsar blev resultatet av gårdagens utsortering av CD-skivor. Bort, bort! Då har jag ändå sparat en hel flyttkartong med såna jag absolut vill ha kvar.
Idag ägnar jag mig åt julporslin, och det känns plötsligt så absurt att ha en massa tomtetallrikar. Och tomteglas och tomtebestick. Men det åker ner i en låda i alla fall.
Jag orkar inte göra så mycket åt gången, men jag är i alla fall betydligt piggare än K. Hon mår verkligen dåligt, och hennes variant av den här influensan (den sprider sig tydligen som en löpeld överallt) innehåller också ett vagt illamående. Det slapp jag i alla fall. K. ligger som ett orörligt bylte i sängen, hon sover och sover och det är förstås bra. Nyss var hon vaken och drack lite te och sa: "Det känns som att jag håller på att dö. Det är så kallt."
Huga.

Det är alltså en blandning av sjukstuga och flyttkaos här. Flyttkaos är väl tyvärr inte så befrämjande för helandeprocessen, men man får hoppas det går framåt ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Meh! Illamående har jag också varit. Så förb... Först idag är det bättre. Är det alltså nån sorts lokal influensa eller vad?

I morgon ska jag till naprapat med ryggeländet i alla fall. Har aldrig varit hos nån sån, men hoppas att det är bra. Tre veckor med ryggont gör en rätt trött... Och grinig... :-(