fredag 21 januari 2011

Fredag med Mahler

Vi har ätit indiskt ikväll. Djupfryst från Lidl! Och hur gott som helst. Det är ett speciellt märke som dom bara har ett par gånger om året, och då brukar jag bunkra upp. Nu tog vi nog den sista tyvärr...

K. har varit ledig idag och lagt pussel i ett stort antal timmar. Jag har pysslat med diverse saker och känner mig halvnyttig. Filat på en text, tvättat två maskiner, skrivit blogginlägg...vad mer? Någon större insats i köket behövdes ju inte idag. Så jag har nog inte uträttat så mycket mer än ovanstående. Och hela dagen har vi spelat klassisk musik. Bach, Mozart, Mahler, Brahms... Mahlers tredje symfoni, sjätte satsen är det absolut starkaste, vackraste och mest hjärtskärande/tragiska stycke musik jag vet. Blir alldeles omtumlad och matt av det.
Min stereoanläggning fick alltså verkligen ett nytt liv av laserrengöringen. Fantastiskt!

Efter middagen såg vi Let´s dance. Det finns ju bara en av deltagarna som är ens tänkbar som vinnare, och det är Figge Norling.

Imorgon blir det färd till Stockholm. Vi är bjudna till Siw och Bengt i Bromma, och K:s dotter lär väl dyka upp också. Håller tummarna för att tågen går,

Inga kommentarer: