söndag 17 juni 2012

Ledigt och odramatiskt

Hur grått det än är, hur mycket det än regnar, så nog klarnar det upp framåt kvällen. Så har det varit i veckor nu. Det regntunga var väldigt kompakt idag, men jag hade några wordfeudmatcher på gång, och mellan varven läste jag. Att sitta på den inglasade balkongen är alltid mysigt.
Dagens middag var snabbt avklarad, eftersom det fanns rester från den väldigt goda lchf-gratäng med aubergine och köttfärs som jag gjorde igår.

Och minsann, det klarnade upp idag också, mot alla odds. Då var jag ju bara tvungen att gå ut och njuta av allt det gröna. Växtligheten gillar uppenbarligen det här ganska fuktiga och halvljumma vädret.


Så jag tog en av mina vanliga rundor. Märkligt nog kom det en skur i alla fall, men precis då hade jag kommit fram till en gångtunnel, så jag stod där några minuter tills det hade lugnat sig. Gick sen hem. Avslutade en wordfeudmatch, satte in grejer i diskmaskinen. Så där befinner jag mig nu. Jag känner mig så otroligt LEDIG! Och det är jag ju också.
Snart är det fotboll, Holland-Portugal ska bli väldigt intressant.


Vilken odramatisk dag! Än så länge, kanske jag ska tillägga. Man vet ju aldrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så vackert och grönt! Jag ställde mig vid strykbrädan när solen kom... :-( Men nu är det skönt när allt är gjort!

Monica Hortell sa...

Det är nästan plågsamt somrigt nu, fast det kunde vara lite varmare. Jag skulle egentligen vilja vara ute mycket mer än jag är.