torsdag 24 april 2014

Lass på väg till Spanien

Nu är ett litet flyttlass på väg till Spanien och Nerja. Claes-Göran från Fru Flytt kom som utlovat, och allt vi ville ha med rymdes i de fyra kubikmeter som vi hade bestämt att kosta på oss.
Många säger att det är så dyrt att transportera saker utomlands, och att det lönar sig att istället köpa nytt på plats. Och det är klart att billiga Ikeamöbler kan man ju skaffa i Malaga och få dem helt nya och fräscha. Men då ska man dit, det ska fraktas drygt fem mil (inte gratis), man ska avsätta en massa tid etc.  Så vi slängde med några bokhyllor och en fåtölj i lasset som i övrigt bestod av 11 flyttkartonger, en 140 säng, en tjock, hoprullad bäddmadrass, två hurtsar, ett utebord och lite annat smått. Kostnaden för att frakta detta genom hela Europa och få det buret från dörr till dörr blir ca 10.000 kronor. Visst det är mycket pengar, men jag tycker ändå inte det är dyrt om man tänker på vad som ingår.

Det var lite nervöst när vi väntade på flyttbilen, lite uppslitande rentav. Att flytta är ju uppslitande i sig, och nu ska vi dessutom flytta till två helt olika ställen. Skönt i alla fall att få iväg en del av allt det som stått nedpackat.

Nu har vi bara ett sovrum. Och det ekar i lägenheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas flyttarna går bra! En får väl flyttkort? Jag vet inte om du läser mina svar på dina kommentarer på min blogg, men jag fick en spel-invite från K igår kväll, mitt under födelsedagsmiddagen. Jag avböjde och skickade ett sms till henne som jag aldrig fick svar på. Har hon bytt nr? Jag ville inte vara avig, men det passade inte att spela just då, när man blir firad! :-)
Nu har jag varit sjukskriven länge och i morgon är det dags att jobba igen.