lördag 18 juni 2011

Lugn lördag

En lagom lugn och trivsam lördag känns det som. Det såg ut att bli både åska och störtregn tidigare, men molnen skingrades och nu visar sig en och annan solglimt.

Jag har varit på gymmet och tränat igen. Det är fortfarande roligt och jag går dit varannan dag, ibland till och med två dagar i rad, och det är nog tack vare att det ligger så nära. Idag var jag helt ensam där också, och det känns lyxigt. Som att ha en privat träningshall. Och jag märker att jag har blivit betydligt starkare. Muskler jag hade för flera år sedan börjar återkomma, och det är ju alldeles utomordentligt bra!

Nu har jag druckit en kopp te, grönt med earl grey-smak, och eftersom jag litar på att regnet fortsätter att hålla sig borta ska jag snart cykla till Ekeby och en 18-årsuppvaktning. Jag har inte varit på så många såna i mitt liv, så det ska bli kul. Trist bara att K. jobbar och inte kan följa med, men så är det ju ofta. Jobb inom vården innebär att många helger och kvällar går bort. Å andra sidan är det roligt att hon kan vara ledig mitt i veckan - man kan ha trevligt en vanlig tisdag också!

Inga kommentarer: