lördag 11 juni 2011

Molnen blåste bort

En av fördelarna med vår lägenhet är att den är varm på vintern och sval på sommaren. Även när det är 30° ute är det behagligt inomhus. Det är man tacksam för såna här dagar. Åska och regn blev det alltså inte, tvärtom molnen blåste bort och himlen återtog sin knallblå färg. Stekande hett - jag undrar hur det känns för dom som spelar beachvolleyboll på Vaksala torg hela helgen.

Jag har bett Löplabbet att försöka töja ut mina joggingskor, i förhoppning om att kunna använda dom i sommar, alltså jag vill verkligen kunna gå och helst också springa. Testade ikväll, jag kunde inte låta bli för det är så otroligt fint ute. Det gick väl halvokej kan jag säga. Knölarna kändes, men det gjorde inte våldsamt ont. Uthärdligt var det, och bara det är ett framsteg. Men det var faktiskt för varmt för att springa, till och med för mig, så det blev en rask promenad istället. Skönt i vilket fall.

Nu ska jag koka ägg och fixa salladen till ikväll.

Inga kommentarer: