lördag 25 juni 2011

Midsommarfesten

Vi var på en trevlig fest igår tillsammans med folk i blandade åldrar mellan 40 och 80. Berit och Karin hade ordnat väldigt fint, partytältet var uppmonterat och deras hundar sprang omkring iklädda snofsiga halsdukar. (Gästerna hade en mer osnofsig, rustik stil.) Vi som kom bland dom första öppnade en öl medan vi strosade runt i trädgården och njöt av lugnet och grönskan.


Sedan bjöds på drink med tilltugg inför den sedvanliga tipspromenaden. (K. och jag kom trea).
Sill och nubbe blev det sedan, fast jag hoppade förstås över sillen och ägnade mig åt gravad lax, ägghalvor och janssons istället.
Diverse tävlingar följde på det. Svåra tävlingar.



K. och jag var inte så jätteframgångsrika. Men grillningen gick bättre.


Kubbspelet efter middagen gick bara halvbra...nja, tävlingsmässigt hade vi inte vår bästa kväll, alldeles för lite träning där, men i övrigt var allt väldigt lyckat. Vi var hemma 00.50, efter nästan nio timmars festande. Att man fortfarande orkar med sådant - inte så illa när man tänker efter!

Idag jobbar K. och jag gör just ingenting. Har läst lite, slötittat på TV, tvättat en maskin, lyssnat på regnskurar. Men nu har det blivit fint ute, så jag går nog ut en liten sväng.

Inga kommentarer: