tisdag 14 juni 2011

Bra kanal

Kunskapskanalen, det är en bra kanal. Nästan alltid visar dom något intressant, alltså så till den grad intressant så jag (som i regel hamnar där pga planlöst zappande) fastnar andlös och fascinerad.
Rätt snygg logga har dom också, orange och fin.


ikväll råkade jag av en zappslump hamna mitt i ett program från 70-talet, en dokumentär om en familj där föräldrar och fyra söner pratade om skolan, jobb och livet i allmänhet. Så fascinerande! Och man inser hur mycket Sverige har förändrats på drygt 30 år, alltså det är inte samma land, det är inte samma nånting! Ganska jobbigt på sätt och vis, för jag inser att jag tyckte mycket, mycket bättre om 70-talet än jag gör om nutiden. Ändå är inte 70-talet mitt favoritdecennium, och dessutom mår jag som person mycket bättre nu än jag gjorde då. Men ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

70-tal och orange logga hör ju fint ihop!!! :D