söndag 26 juni 2011

Idyll och plufsighet

Behagligt ute idag. Vi har gått omkring i dom mysiga villakvarteren i Fålhagen, njutit av idyllen, blommorna, dofterna och fågelkvittret.



Att det kan vara så rofyllt och vackert nästan mitt i stan - jag säger som Glunten: Uppsala är bäst!

Jag köpte faktiskt en CD med Gluntarna häromdagen. Eller Gluntarne, som det heter. Bland annat för att den där Uppsala är bäst-låten har surrat i mitt huvud i flera veckor...

På hemvägen handlade vi på Kvarnen. Köpte räkor och tomater bland annat. K. tog en bild på mig i mitt esse, jag gillar att handla mat, som jag tänkte lägga in här på bloggen. Men ve och fasa, jag ser tjock ut! Plufsig! Så den bilden censurerade jag snabbt.
Inte kommer jag att gå ner i första taget heller. Om några dagar åker vi till Luleå och träffar släkten, och där blir det knappast något späkande. Tvärtom. Verkligen tvärtom.

Inga kommentarer: