fredag 24 juni 2011

Liv på morgonen

Suck, är det inte katter så är det skrikande barn. Typ ett-tvååringar som har utbrott och kastar sina plastleksaker så det ekar på hela gården. Och i förrgår var det gräsklippning 7.30. Alltså, numera får man sällan vakna av sig själv.

Jag har snabbkollat lite i dagens tidningar. AB skriver om en rysk kvinna som dog på sin egen begravning! Hon hade felaktigt dödförklarats efter en hjärtattack, och när hon vaknade upp i en kista, som tydligen var öppen, och såg sina närmaste gråta och be, då fick hon en ny hjärtattack av chocken, och den gången dog hon verkligen. Ja, vad ska man säga.

I Expr berättas om hur man i Kina har börjat måla sina hundar så dom ska likna vilda djur som exempelvis pandor och tigrar. Så övermåttan vansinnigt, jag blir liksom trött av att läsa sådant. Ännu tröttare än jag redan är pga att jag inte får sova på morgnarna.

Men det är midsommarafton även om den "riktiga" redan har varit. Jag ska marinera dom kycklingfiléer vi tänker grilla, och fram till avfärd blir det väl lite sittande på balkongen och inte så mycket mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ungar som gapar och skriker om morgnarna är bland det värsta som finns. Vad tänker föräldrarna på när de släpper ut sina telningar vid halvåtta-tiden? Sig själva!

Stackars ryska tanten!!!