tisdag 28 juni 2011

Dagens program

Vad står på programmet idag då? Inga större prestationer behöver utföras, det blir diverse småpyssel som att stryka några t-shirts och städa lite. Vi vill ju inte chocka blomvattnargrannen med en halvsmutsig och totalstökig lägenhet. Och när man kommer hem efter en aldrig så liten resa är det skönt att mötas av ett harmoniskt hem där det inte står disk framme, där det inte ligger gamla tidningar överallt, och där hallgolvet inte är belamrat av skor, olika slags väskor och märkliga föremål som K. ska ta till ateljén någon dag.

En tur till Stadsbiblioteket blir det också. Jag ska lämna tillbaka mina lästa böcker och förhoppningsvis hitta några nya att låna.
Träning och liknande faller kanske på att det är för varmt. Jag får väl känna efter framåt eftermiddagen.

För övrigt, vad gäller "program", så tittar jag nog en stund på Allsången. Jag slutade med det eftersom jag får rysningar av A. Lundin, men Måns gillar jag, och det blir kul att se hur han klarar av sitt nya uppdrag. MItt tips är att det blir jättebra.
Morden i Midsomer...ja, jag tittar nog på det också. Av traditionella skäl och för att musiken i början ger en viss sommarkänsla. Fast det är så oerhört dåligt, så övermåttan, exceptionellt dåligt så det är ofattbart. Kanske är det bättre nu, med Barnabykusinen? Men det förutsätter väl att även manusförfattarna har bytts ut. I alla fall ska jag kolla lite och se hur det verkar.

Nu först ska jag satsa på en liten stund i solen innan hettan blir för tryckande.

Inga kommentarer: