tisdag 28 juni 2011

Inför resa

Nej, jag klarar inte Morden i Midsomer längre. Trots att jag gillar den nya kommissarien. Men det är för segt, för osannolikt, för mycket dåligt skådspeleri, för märkligt manus, för...uselt.
Okej, då skippar jag den sommarserietraditionen.

Allsången var okej. Utom ett stolpskott till webbredaktör som hade en egen förment rolig "show". Enbart creepy. Tyvärr lär han väl dyka upp i fortsättningen också.

Det är fortfarande 25 grader varmt, fast klockan är tio på kvällen. Och värmen idag har varit väldigt extrem; fuktig och tryckande och nästan kompakt. Jag gick ner på stan för att lämna tillbaka samt låna böcker och dessutom handla några saker. Inne på biblioteket insåg jag att jag hade glömt plånboken hemma - något som aldrig har hänt mig i hela mitt liv! Alltså verkligen aldrig. Det var bara att gå hem igen, vila en stund pga värmechock och sedan börja om. Den gången tog jag cykeln.

Har förberett lite inför morgondagens Luleåresa. Plockat fram kläder som ska packas ner. Det är inga stora mängder, vi har bara handbagage, men just därför gäller det att välja rätt. Om man kunde vara helt säker på vädret så vore det enklare. Men yr.no påstår att Luleå ska få 17-19 grader dom närmaste dagarna, medan klart.se tror att det blir 20-25. Då hoppas jag förstås att klart.se har rätt, men det vet man ju inte. Sedan har vi ju SMHI också, deras prognos ligger någonstans mittemellan yr och klart...
Jag får kolla tidigt imorgon, kanske har det kommit andra besked då.

Inga kommentarer: