fredag 10 juni 2011

Problem med blomförsäljare

Pingst är ju liksom ingenting längre sen dom tog bort annandagen. Och just i år är det väl lika bra att det inte är nån extra söndag igen, eftersom det har varit så ovanligt helgrikt på sistone.

Det är fint på balkongen, dom nya blommorna känns glada.



Jag funderar på att gå till Vaksala torg och se ut några fler, men det tar emot. Jag gillar inte försäljarna där, alltså blomgubbarna! Dom är så på, man får inte vara i fred en sekund. Annars är det skönt att gå och njuta av färgerna och bara titta lite i lugn och ro innan man bestämmer sig. Men här rusar dom fram och säger hej hej och tar fram påsar och följer en i hälarna och kommenterar varenda blomma. Enerverande och obehagligt. Något slags kulturkrock antagligen. Men jag vill inte att det ska vara som en basar i Marocko när jag köper balkongväxter! Jag får gå till en vanligt blomsteraffär och kolla.

Inga kommentarer: