lördag 4 juni 2011

Utflykt

Toppenväder idag, kunde vi konstatera på förmiddagen. 24 grader, sol och lagom blåsigt för att det inte skulle kännas alldeles stekhett. Älskade K. ledig dessutom. Så vi cyklade ut till Gamla Uppsala. Jag älskar den gång- och cykelvägen, det är så vackert och rofyllt, och man kan verkligen känna historiens vingslag susa.


Det är ju inte ens långt! Från oss tar det väl en dryg kvart ungefär i lagom cykeltakt.
Väl framme letade vi upp en av våra favoritplatser, i närheten av kyrkan.


Jag tog fram min lilla superpraktiska, hoprullbara utflyktsstol, K. bredde ut en handduk. Varsin bok, en flaska vatten. Underbart fridfullt. Visserligen var det en hel del folk som gick omkring, men det var inget oväsen, inget slammer, utan stilla. Synfältet bestod av blå himmel, träd, gröna fält och kullar och svenska flaggor.



Det blåste mer och mer, men det var bara skönt.
Kolla vilken bra stol! Eller, den syns ju inte men den finns där i alla fall och det är bra att ha ryggstöd när man sitter på marken!



Vi fikade på Odinsborg innan vi cyklade hemåt. + 27° nu. K., som är extremt soltålig, pressar en stund till ute på gården, men jag har nog fått min dos för idag. Nu ska jag fundera lite på vad vi ska äta ikväll.

Inga kommentarer: