torsdag 23 juni 2011

Inför midsommar

Oj vad det förbereds överallt. Folk hämtar resväskor från källarförrådet, bilar lastas, det kånkas på systempåsar och ölflak. Det verkar som att dom flesta redan är på väg någonstans.
K. och jag är bjudna på fest i Starbo imorgon, en tradition som vi har fått vara med om sedan ett par år tillbaka. Ett jättetrevligt par ordnar alltihop, och så tar man med sig något att grilla och det man vill dricka. Dom fixar alla tillbehör: smör, ost och bröd, färskpotatis, pajer, sallader, janssons m.m.  Och alltihop börjar med en svår tipspromenad på eftermiddagen. Sådär en 20-25 pers. brukar vi vara. Jättekul.

Jag kom på att det kan vara bra med några öl, så jag cyklade till Kvarnen precis när regnet hade slutat. Det var inga direkta köer på Systemet och inte på ICA heller.



Småland är en mina favoritsorter. Generellt så föredrar jag öl som har lite humleton framför dom vanligare maltiga, brödiga.

På ICA såldes rädisor i knippe för en krona! Sanslöst billigt, så jag köpte förstås ett knippe trots att rädisor verkligen inte är min favoritgrönsak. Dom känns väldigt nyttiga i alla fall, så jag får väl knapra i mig en lite då och då. Mitt enkronasknippe innehöll 18 stycken rädisor. Ofattbart. Det är ju också ganska fantastiskt att färskpotatis kostar endast 4 kronor kilot. Märkligt nog tycker jag inte om potatis heller.

Träningen gick extra bra idag, eftersom jag har haft paus i två dagar. Jag kan inte nog gratulera mig själv för att jag började!

3 kommentarer:

Jerry sa...

Tack för dina tummar. Önskar dig en fin midsommar.

Monica Hortell sa...

Detsamma till dig!

Anonym sa...

Hälsa skatorna i Starbo från en icke inbjuden! :D