fredag 3 juni 2011

Sommardofter

Vilken dag! Sol och +24°, riktigt energiväder. Så jag körde lite med dammsugaren och gick sedan ner och tränade. Trodde jag skulle vara ensam på gymmet, men det var faktiskt några där. Jag tränade styrketräning, dom övriga sprang. Jag blir förvånad över att så många föredrar att springa på löpband en sån här dag/kväll när det är det bästa utejoggingväder man kan tänka sig. Bara att känna alla dofter... Nu kan ju inte jag jogga för tillfället, annars hade jag gett mig ut på Röborundan.

Syrenerna håller på att blomma ut, kunde jag konstatera när jag gick Salagatan på väg till Kvarnen. Då får man vänta på nästa osannolikt ljuvliga doft: Lindblom. Kommer i juli. Men det är inte helslut med syrenerna, så några dagar till kan man njuta. Sen kommer det ju annat också. Äppelblom är inte så dumt (fast det kanske redan har varit). För att inte tala om pioner! Gammaldags, kardemummadoftande pioner, jag får söka mig till några villakvarter i till exempel Svartbäcken. Där borde dom finnas.



Jag har inget minne av att jag brydde mig om vårens och sommarens dofter när jag var barn. När börjar man notera sånt?

Inga kommentarer: