torsdag 22 augusti 2013

Slöj-gate?

Hela den här slöjaffären är ganska konstig. Är det ett slags slöj-gate?
Direkt när jag läste om det fick jag en underligt misstänksam känsla. Inga vittnen, inga bevis, ingenting. Men en svensk kvinna konverterad till islam anmälde att hon blivit attackerad av en rasist.
Stora trumman i all media.
Men fortfarande, inga vittnen, ingen vet egentligen nånting om vad som hänt.

Jag kan inte ens säga hur misstänksam jag blev.

Och så i förrgår (var det väl?) ringde en kille in till Cissi Elwins direktsända radioprogram. "Ali" kallar han sig och säger att han och hans kompisar spelade fotboll  alldeles i närheten av den rasistiska attacken. Bara det att enligt "Ali" var det ingen rasistattack, utan den som slog kvinnan var hennes egen man.
Sen dess har det varit helt tyst i media.

Det är bara too much. Det som är mest too much är att tidningarna bara tiger istället för att skriva om utvecklingen, om det eventuella vittnet och vad det innebär för hela caset.

En annan sak: Tidningarna skriver om att händelsen, den påstått rasistiska attacken, väckt reaktioner hos FN! Bara det att reaktionerna kommer från "Svenska FN-förbundet" som är en ideell förening som har noll och ingen anknytning till riktiga FN. Hur kan de få ha det namnet, det kan man man undra. Snacka om vilseledande. Snacka om att journalister antingen är totalt okunniga eller väljer att bortse från vad detta "FN-förbund" står för och då också väljer att medvetet lura sina läsare.

Personligen blir jag inte ett dugg störd av att folk bär slöja, alltså typ huvudduk. (Men jag mår illa när jag ser burkor.)
Det svenska sympatislöjbärandet är ändå patetiskt.
Hur många kvinnor tvingas bära slöja?
Hundratusentals, eller snarare miljontals. Vad mysko att svenska kvinnliga politiker ställer upp på det.

1 kommentar:

Jerry sa...

Det är så befriande att du pratar om detta. Många säger inte ett knyst fast de går med liknande funderingar. Rädslan för att bli stämplad som islamofob och rasist är enorm i detta land. Obehaglig utveckling.

Visst är det mysko det hela och det ligger minst en hund begraven.