onsdag 14 augusti 2013

Höstenergi

Jag har tur med störtskurarna. Till exempel idag vräkte det ner nåt alldeles väldigt. Sen blev det hur soligt och fint som helst, och jag gick ut på diverse uppdrag. Passade på att handla på Kvarnen, och när jag var klar och på väg genom gallerian för att gå hem, såg jag hur folk kom utifrån med genomblöta paraplyer och droppande från diverse klädesplagg. Men det måste ha varit en mycket kort skur, för den hade precis börjat avta och på min korta väg hem slutade det regna och solen kom fram.

Men nog känns det att hösten närmar sig. Något jag också märker det på är att jag får en viss sorts energi, en typisk höstenergi som får mig att vara aktiv och ta tag i saker. Som att ringa nyttiga samtal till försäkringsbolag, mäklare och sjukhus.

Aldrig tänkte förut på att man behöver speciella försäkringar om man vistas länge utomlands. Tanken att nåt skulle kunna hända har aldrig ens slagit mig! Men nu har jag insett att det nog är bra att ha en kompletterande reseförsäkring när man är borta mer än 45 dagar. Har också, efter de nyttiga telefonsamtalen, insett att det är väldigt dyrt. Att komplettera med 45 dagar extra för K. och mig kostar mer än hela övriga hemförsäkringen. Suck.

Och mäklare. Det kommer en på fredag för att värdera vår lägenhet, helt förutsättningslöst. Äntligen är vi överens om att vi måste "byta ner oss" om vi ska vara i Spanien en stor del av året.
Får se hur det går.

Och min sakramentskade fotoperation...nu tror jag att Enköping har lagt papperen i fel hög, för när jag ringde i slutet av april var de rätt säkra på att jag skulle få en återbudstid i början av sommaren. Så blev det inte, och nu är tremånadersgränsen passerad med råge. En tid i höst borde jag väl ha fått vid det här laget?
Men att ringa Enköpings lasarett står fortfarande kvar på min lista. Planen är att göra det imorgon.

Inga kommentarer: