tisdag 26 november 2013

Många steg idag

Jag är faktiskt lite matt. Sådär lite vintertröttsaktigt anemisk känner jag mig. Får nog öka mitt intag av D-vitamin. Men jag känner ju igen det hela, det har med mörkret att göra och kommer snart att gå över. Får jag verkligen hoppas.
Det ska bli skönt när jag kan gå ordentligt igen. Jag är en promenerande person, men på de fem veckor som gått sen operationen har det av naturliga skäl blivit mest innesittande.
Idag provade jag igen att sätta på en vanlig sko, och det gick bättre än i lördags. Det var inte direkt behagligt, men jag gick sex steg till hissen, åkte ner till brevlådan, gick fyra steg för att hämta posten, fyra steg tillbaka till hissen och så sex steg in tillbaka i lägenheten. Rev sen snabbt av mig skon. Men allt som allt gick jag 20 steg - i lördags klarade jag inte ens ett, så det är en markant förbättring. Kanske funkar det bra om en vecka, jag hoppas det.

Och till helgen är det första advent. Vi ligger lågt med julpynt i år, men lite ljus och stjärnor vill vi förstås ha. Vissa har tjuvstartat - man kan se adventsstakar och balkongslingor lite här och var. Trevligt, eftersom det är så kolmörkt i övrigt.

Om allt går som vi vill kommer vi att vara i Nerja nästa jul och nyår. Det är en del som ska klaffa, och allt är fortfarande ovisst, men Planen står fast.


Inga kommentarer: