fredag 13 december 2013

Igår och idag

Hotell Hörnan har goda räkmackor. Jag var där igår, träffade Kristina, tog ett (= två)  glas vin och njöt av denna  generösa måltid:


Man äter och äter och äter, det tar liksom aldrig slut. Jag tog inget bröd, och tur var väl det. Räkorna är väldigt spänstiga och fräscha, och även om detta är en ganska dyr räksmörgås, så är den prisvärd.

Kristina och jag hade väldigt trevligt, vi satt där i drygt fyra timmar, medan folk omkring oss kom och gick. Det är lätt att trivas på Hörnan, särskilt om man går dit på eftermiddagen när det är alldeles stilla och lugnt.

Idag har jag tillbringat en del av dagen med att vakta Kittys tavlor på Art Lab, i f.d. Vålamagasinets lokal. Lokalen, som är jättestor, har tillfälligt gjorts om till "konsthus", och just nu visar tio konstnärer sina verk. Alla har fått varsitt rum, och Kittys rum är ett fint hörnrum på övervåningen. Men hu vad kallt det var! Det finns en öppen spis som man inte får elda i - det hade annars behövts.


När jag blev avlöst i mitt vaktande gick jag in på Torgkassen och köpte god mat till ikväll. Sen hem för en värmande kopp te och en jättegod LCHF-saffranspannkaka med grädde och hallon.
Nu har jag snart en telefonkonsultation, och ikväll får vi höra omdömet om det spanska townhouse som vi är lite intresserade av. Oj, vad spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så häftigt att gamla Vålamagasinet används till nåt BRA! Vore kul att se, men men, jag är ju aldrig i stan numera... :-(

Monica Hortell sa...

Det är jättebra lokaler för konst!
Jag har förstått att du har intensiva dagar på annat håll..:-)