torsdag 30 maj 2013

En liten fest

Så fint väder det är! Så gott det luktar! Blandningen av blommande syren och varm asfalt är magisk.

Dagarna går, och nu när jag är nästan frisk är allt väldigt trivsamt. Ikväll ser vi fram emot middag hos H&T. Igår hade vi en egen liten improviserad fest. Jag tittade in i K:s ateljé där hon stod och grundade en grön tavla.


När jag hade kollat på nya tavlor och vi hade en pratat en stund sa K: "Vad tusan, kan du inte gå och köpa en flaska vin och nåt litet att äta, så kan vi sitta här och mysa!"
Så det gjorde jag. Vi satt länge och väl i det alltmer utbredda kaos som ateljén har utvecklats till.



 Framåt kvällen gick vi hem och tittade på sista avsnittet av The Real LWord. En trevlig dag!
Hoppas det fortsätter så idag också, och att de sista resterna av min konstiga förkylning försvinner. För det är ett slags matthet kvar. När jag nyss kollade blodtrycket med hjälp av min nya mätare hade jag 77/49. Det är verkligen inte mycket. Så nu ska jag ha några vilsamma timmar på balkongen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära nån! SÅ lågt blodtryck ska man inte ha!!!

Monica Hortell sa...

Nej, jag vet. Jag kände mig ganska matt. Men några timmar senare var det i alla fall lite bättre.