måndag 20 maj 2013

Sjuk men ser fram emot kvällen

24 grader varmt! Sommar! Konsert med Mariza ikväll! Lite trist då att ha en infektion i kroppen. Huvudet är tungt, rösten nästan helt borta, halsen öm, det känns liksom slemmigt överallt. Och eländet har satt sig i ryggen också. Där brukar jag aldrig ha ont, men de senaste dagarna har jag haft en helmysko och jobbig ryggsmärta. Har sällan haft så ont nånstans. Men jag kom på lösningen - min gamla spikmatta! Tack och lov för den. Utan den hade jag verken kunnat sitta eller ligga. Men efter en timme på spikarna försvinner värken helt, och så håller den sig borta en fem-sex timmar. Och faktiskt känns det som att åtminstone ryggen är bättre idag.

Ja, det var ett långt klagostycke. Men nu är jag dopad med allt från Panodil och Bisolvon till ingefära och honung, så kvällen ska nog klara sig.
Jag har sett Mariza en gång tidigare, och det var en fantastisk upplevelse. Kvällens konsert bokade jag biljetter till redan i höstas och har nu platser på rad 1. K. jobbar, och jag ska gå med M-P.
Kul ska det bli.

Inga kommentarer: