söndag 19 maj 2013

Hockey och schlager

Min röst är hesare och raspigare än Bonnie Tylers. Det beror inte på att jag skrikit mig hes till ESC eller ens till gårdagens hockeysemifinal, det är nåt slags konstig förkylning bara. Ingen större fara, men jag har inte kunnat njuta av det fina vädret som jag hade önskat.

Gårdagens TV-kväll var i alla fall smått fantastisk. Vilka bra schlagersändningar från Malmö! Bästa nånsin tycker jag. Och att Danmark vann...tja, jag gillar inte alls låten men det är bara att acceptera att den gick hem hos flertalet. Min favorit Azerbadjan blev i alla fall tvåa. Och Sveriges skräplåt kom ganska dåligt, det var också bra.
Men jag tycker inte riktigt om alla vadslagningsfirmor och odds och förhandstips, jag tror det blir ett slags självuppfyllande profetia.

 Nu väntar snart hockeyfinalen Sverige-Schweiz. Helt perfekt. Och jag unnar faktiskt schweizarna en seger, så jag blir glad vilket lag som än vinner. Skönt, för då kan jag slappna av och bara njuta av matchen.

Inga kommentarer: