lördag 18 maj 2013

Pingstafton på balkongen

Vilket absolut perfekt pingstväder! Sol och varma vindar, det kunde inte vara bättre. Synd bara att K. jobbar ett långt pass och slutar först 21.15. Då ilar hon hem till ESC och jag har lova fixa nån liten vickning. Likadant kommer det att bli på midsommarafton, för då jobbar hon också. Och likadant var det på nyårsafton och valborgsmässoafton. Många aftnar ryker när man har en partner som jobbar i vården.

Sverige vann hockeysemifinalen mot Finland med 2-0, det var kul. Sen satte jag mig med en bok på balkongen. Några nyinflyttade grannar grillade, och det kom så mycket rök under så lång tid, så jag var tvungen att gå ut och kolla så det inte brann nånstans. Normalt har jag inget emot grillos, men det här var verkligen inte bra.

En rolig syn kunde jag i alla fall le åt där jag satt och ömsom läste, ömsom bevakade rökutvecklingen, ömsom spanade ut på gatan. En familj bestående av mamma och tre barn kom promenerande. Två av barnen var väldigt små, kanske två, max tre år. Tvillingar. Och båda hade keps och ryggsäck. Eftersom barnen var så små såg ryggsäckarna väldigt stora ut. Resultatet blev att de små tvillingbarnen såg ut exakt som om de var utklädda till skalbaggar i en dagispjäs. Sånt kan roa mig en del.

Inga kommentarer: