lördag 5 maj 2012

Allmän lördagsrapport

Vi var i Stockholm igår, ute i Bromma närmare bestämt. Där bor K.s mamma med man, och vi blev bjudna på en väldigt god middag och en trevlig dag i största allmänhet. Var hemma i Uppsala strax efter 21.

På vägen till tåget passade vi på att titta in i det nybyggda och nyöppnade jättehotellet som ligger precis vid Resecentrum. Eftersom huset är stort och mörkt, massor av underligt brunsvart fasad, så tycker jag förstås att det är väldigt fult. Nästan skrämmande fult. Det gäller å andra sidan allt vid Resecentrum. Svinfult.
Inuti var det förstås inte lika mörkt. Restaurangdelen, som ligger i det som jag hade väntat mig skulle vara en öppen, rymlig foajé, gjorde rentav ett vitt, ljust intryck. Alltid något.

Vi såg också det nya Speakers Corner när vi sneddade över Vaksala Torg. Det stod förstås ingen där och pratade i kylan och snålblåsten. Det var rentav ödsligt runt den lilla plattformen. Fråga är om någon alls kommer att använda detta forum för att uttrycka sina åsikter?
Men lampan var jättefin. Alltså en jättestor lampa, liknande en gigantisk skrivbordslampa, som väl ska lysa upp plattformen när det är mörkt. Den gillade jag verkligen

Idag har jag lite småsaker att pyssla med, men inget är direkt överhängande. K. har aningen resfeber, eftersom hon åker till Barcelona 06.20 imorgon. Där ska hon sammanstråla med sin engelska kompis Lesley, och tillsammans ska de göra stan i fyra dagar. K. fyllde jämnt i vintras, och uppehället i Barcelona är Lesleys present. Inte illa. K. är själaglad, för hon har pratat om Barcelona så länge jag kan minnas. Det blir säkert en fantastisk resa!

Mina mål för den kommande veckan ligger på ett helt annat plan: Jag ska återgå till en mer strikt LCHF-diet och därmed gå ner i vikt. Och så ska jag jag jobba lite extra.
Det känns som lagom intressanta utmaningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske är samma arkitekt som till huset där jag jobbar? Det är stort och fult och brunt på utsidan, men ljust och skitfint inuti! :D

Anna Maria sa...

Det där med Barcelona lät inte dumt :).

Monica Hortell sa...

Varför gör dom stora fula bruna hus? Tänk om husen ändå var lika fina på utsidan som på insidan...
I Barcelona däremot har dom fina hus. Roliga, färgglada och speciella. Jag vill också åka dit nån gång.