onsdag 9 maj 2012

Jag har inga tennisbollar

Nu kan det väl i alla fall inte bli minusgrader igen, så jag tänkte äntligen tvätta min f.d. vita vinterjacka. En hyfsat varm dunvariant som kan tvättas i maskin och torktumlas. Men nu läste jag etiketten: "Torktumlas tillsammans med tennisbollar eller liknande."

Tennisbollar! Jag har inga tennisbollar. Och vad är "liknande"? Kanske att det ligger något "liknande" i nån garderob eller låda, men vad skulle det kunna vara? Menas andra slags bollar? Eller andra torktumlarhärdiga föremål? Typ, ja vad...?

Vitsen med tennisbollarna är förstås att dunka omkring dunet i jackan, så det inte klumpar ihop sig.
Så nu måste jag handla bollar innan jag kan tvätta. Undrar om Ica har billiga tennisbollar, eller om jag måste gå till en sportaffär?

Inga kommentarer: