tisdag 22 maj 2012

Maskiner

Nu har jag gjort slag i saken. I förmiddags lånade jag den underbart praktiska Dramatenväska som K fick när hon fyllde år, och så gick jag till Elon och köpte en dammsugare. Den plus alla tillbehör utom slangen rymdes i väskan, och med schvung och lätt rullande hjul prommade jag hem och grep mig an skräp och damm. Den nya maskinen har klart bättre sugförmåga än den gamla, och inte luktar den illa heller. Däremot är tillbehören mycket plastigare...

Sen ringde en man från Upplands Boservice och ville komma och fixa tvättmaskinen. Efter en halvtimme var han här, och efter ytterligare 15-20 minuter hade vi en icke-läckande tvättmaskin. Hoppas jag. Vi ska tvätta ikväll.
K. har den egenheten att hon inte vill ha något i sin tvättkorg. (Vi har varsin, i varsitt badrum.) Så hon är extra glad nu.

 Ipaden är för övrigt fortfarande den förmodligen roligaste leksak jag haft. Ja, den är ju faktiskt mer än en leksak, det går att använda till mycket. Och för mig som aldrig ens haft en smartphone öppnar sig en ny värld.

Det handlar mycket om maskiner-teknik-elektronik just nu.

Och så har jag suttit som en leende fåne och sett Estelles dop på TV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Praktiska du! :D Min förra dammsugare sa POFF en dag och så började det ryka ur den... Nästa dag gick kaffeperkolatorn sönder... Det brukar ju vara lite så att en olycka sällan kommer ensam...

Monica Hortell sa...

Praktiska jag...nej inte riktigt. :-D Hade jag varit det så hade jag nog kunnat fixa tvättmaskinen själv, för det var ganska okomplicerat när man väl visste var det var...