torsdag 31 maj 2012

På väg

Det var länge sen jag hade en så långsam uppkoppling som denna på Norwegians flight till Luleå. Men trevligt att det finns. Att använda Blogger på ipaden funkar för övrigt halvdant. Man måste förmodligen ha nåt slags app för att det ska bli bra. Jag kan till exempel inte göra radbrytningar, inte dela upp i stycken. Om jaginte skriver kod, och de tecknen hittar jag inte på pekskärmens tangentbord. Bussresan till Arlanda var speciell. Först kom inte bussen i tid, och jag tänkte att jaha, bara för att jag har dissat tåget så är det bussen som krånglar. Men till slut kom den farande med en väldig fart och en stressad chaufför. Varmt och kvavt i bussen - ventilationen var fungerade inte. Det gjorde som tur var inte heller biljettautomaten och kortläsaren. Gratis resa alltså, och det var ju bra att spara en hundralapp alldeles utan vidare. Sen körde chauffören mer eller mindre som en galning. Tvärbromsningar, rödljuskörning och halvkrock med en bom när vi var nästan framme vid terminal 4. Bonk! Lät det. Flygresan är mycket lugn i jämförelse.

Inga kommentarer: