onsdag 23 maj 2012

Oinspirerad

Värst vad jag känner mig ineffektiv idag. Och oinspirerad. Jag har en grej som ska skrivas, och jag får inget riktigt grepp om det. Krångligt och svårt känns det. Ju mer jag håller på, desto värre blir det.

I såna lägen är det bra att bryta hela alltihop och göra något praktiskt. Att gå ut en sväng funkar oftast. Och det är fint ute nu, varmt och skönt plus att häggen blommar och syrenerna är på väg. Det är en helt fantastisk årstid! Ja, jag får gå ut lite till, eftersom den förra promenaden inte räckte för att skapa balans.

Jag har i alla fall inte huvudvärk som många andra tycks ha. Både igår och idag har jag hört klagomål om det. Från olika personer märk väl. Det kanske är nåt med lufttrycket? Eller väderomslaget från kylig vår till varm sommar?

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Eller kanske allergier?

Monica Hortell sa...

Allergier kan det också vara. Fast jag tror mest på väderomslaget.