torsdag 24 maj 2012

Jag baxnar

Av det jag läst i tidningarna idag är det särskilt en sak som får mig att baxna, som verkligen har riktigt extrem baxningskvalitet: Tingsrätten i Gällivare som anser att lärare får tåla lite våld, eftersom de har liknande funktion som poliser och väktare. Alltså...!!!!! Så övermåttan idiotiskt, så korkat så, nej, jag finner inte ord.

Lärare likställs med poliser och väktare. Är det verkligen så långt gånget med den svenska skolan? Så att lärare ska acceptera slag och sparkar och hot från elever?

Ja men okej då, då får vi väl köra parallellen fullt ut. Lärare måste naturligtvis få samma befogenheter som poliser och väktare, och det omedelbart. Det som är det speciella med dessa yrkesgrupper är att de har rätt att använda våld och att ta folk i förvar. Ge nu genast lärarna batonger och handbojor, och även skjutvapen att använda när hotbilden blir riktigt skarp. Ja, gärna för mig. Och celler måste finnas på skolorna, så att våldsbenägna elever kan kastas in där. Det kanske vore jättebra, så blir det äntligen lugnt i klassrummen.

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Ja, någon jävla ordning måste det ju bli!

Anonym sa...

Jag laddar för ett upprört inlägg om detta ämne!!!