torsdag 24 maj 2012

Premiärcykling

Några dagar innan jag skulle operera foten i augusti förra året satte jag ner cykeln i förrådet. Där har den stått tills idag. Nu har jag premiärcyklat. Det gick inte att låta bli, eftermiddagen/kvällen var som gjord för en cykeltur. K. och jag bestämde oss för Gamla Uppsala, för att vägen dit är så fin.


På väg dit, alltså på väg till själva cykelvägen, blev vi upphunna av A. som kom från jobbet och var på väg hem till Gamlis. Ville vi ha hemodlad persilja och sallad, undrade hon, och det ville vi förstås. Så vi tog vägen förbi hennes hus. Några fina syrenkvistar fick också med oss därifrån. De står nu i en vas och sprider en fantastisk väldoft i hela vardagsrummet.

23 grader varmt, och som vanligt mysigt och lugnt i Gamla Uppsala. Vi hade funderingar på att ta oss upp på en av högarna, för man får ju göra det numera. Men K. var hungrig och caféet hade extra öppet pga det vackra vädret, så vi började med lite förtäring. Köttbullsmacka och en öl för K. Ett glas vitt vin för mig. Så lyxigt det kändes!


Solen gassade och vi satt där länge och väl. Kom överens om att klättra upp på högarna en annan gång. Så vi cyklade hem, njutandes av själva naturupplevelsen. En enkel men lyckad utflykt!

Ikväll kollar vi förstås ESC:s andra semifinal, där ju Sverige deltar. Jag tycks vara en av de få som inte gillar Sveriges låt, och jag fattar inte hur den kan vara favorittippad! Enerverande och ganska jobbig tycker jag att Euphoria är. Men självklart hoppas jag att det går bra för Loreen och Sverige ändå.

Inga kommentarer: