tisdag 19 mars 2013

Fisk

Måndag. Var det verkligen måndag idag?
Ja, enligt almanackan i alla fall. Och, snyft, vi räknar ner och det är, nej, jag orkar inte hålla på med sista dagen hit och dit. Den har varit rolig i alla fall.
Jag hade några uppdrag på fm, sen gick jag hem och vi drack kaffe och solade. Riktigt varmt och skönt, och man känner att solen verkligen tar.
Sen unnade jag mig en härlig pedikyr utförd av fiskar.


Underbart skönt. Fiskarna äter död hud och fötterna blir alldeles mjuka efteråt. Stället ligger på Avd Mediterrano och jag rekommenderar alla att gå dit och låta de små fiskarna kalasa!

Live and let die - när jag hade låtit fiskarna äta på mig var det dags att äta av dem, eller snarare av deras fränder. K. och jag tog varsin liten fiskrätt på La Marina, och sen gick vi till Esquina Paulina. Fortsatt fisktema med god rökt lax.
När vi satt där och mumsade som bäst kom våra vänner G&P förbi för att ta varsin Caipirinha. Supertrevligt. Så pass trevligt så vi gick ner till på Balcon Europa och spelade upp några charader efteråt. Mina gestaltningar av jultomten och Cassius Clay funkade bra,

Hemma med te och Candy Crush. Då fick K. ett meddelande på mobilen: "Vill ni ha jordgubbar inlagda i sprit? Jag kommer till receptionen."

Alltså - var annars? Än i Nerja. Strax före midnatt en måndag kommer Marguerite med inte bara spritinlagda jordgubbar utan även biff à la Lindström. Om vi händelsevis skulle vilja smaka. När hon ändå är ute med hunden.

Vad ska man säga? Jag vill stanna här!



Inga kommentarer: