söndag 31 mars 2013

Lugn påsk

Ja, nu är det i alla fall ljusare ute. Jag gillar verkligen sommartiden, det blir ett energimässigt lyft. Å andra sidan när det sen går tillbaka till vintertid blir det en riktigt djup mörkerdykning...

Påsken har förflutit lugnt so far, jag har knappt varit utanför dörren. Vill inte gå ut förrän det blir varmt, men handla måste jag ju ibland.

Intressant att vi plötsligt har grannar tvärs över gatan. Grannar med insyn. Än så länge är det tomt i många lägenheter, så det känns inte så farligt. I alla fall inte i jämförelse med hur jag trodde att det skulle kännas. (= Totalt och ständigt observerad, som att ofrivilligt vara med i en film.) Och det är inte heller lika nära inpå som jag fruktade.
Ibland är det bra att vänta sig det värsta.

I morgon är det röd dag, men jag ska jobba lite i alla fall. Och meditera. Och sen fortsätta ta det lugnt i största allmänhet.


Inga kommentarer: