söndag 10 mars 2013

Paella på Burriana

Att jag inte uppdaterar bloggen varje dag beror på att det händer så mycket och tiden går så fort. Never a dull moment. Det hette en LP med Rod Stewart som jag gillade mycket. Och några trista stunder är det inte här, även om vädret inte är så mycket att jubla över. Varannan dag är det hyfsat, varannan dag moln och regn. Idag blandning av alla möjliga vädertyper.

Vi har besök av tre vänner från Uppsala. Kul! Och det blir förstås tapas, Jaipur och annat gott. Idag gick vi bort till Burrianastranden, som är den lite mer tjusiga stranden och där det är både turistigare och flådigare på alla sätt och vis.


Liten regnhotande var det först, men solen bröt fram och det blev riktigt varmt. Vi styrde kursen mot Ayos paellarestaurang och fick ett fint bord under en stor palm. K. och jag hade nyss ätit frukost, så vi drack bara vatten. De andra tjoffade i sig massor av mat. Den lagas utomhus över öppen eld. Och serveras från jättepannor. Ganska häftigt att se själva tillagningen. K. och jag går nog dit en gång till innan vi åker. Nån gång när vi är riktigt hungriga.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Den paellan går inte av för hackor å billigt också om jag minns rätt. Är restaurangerna på Burriana öppna så här års? Det kan väl inte vara så många solbadare ute. Ha en fin vecka i mysiga Nerja. Här i Norrlland väntar vi många minusgrader i veckan. Men snart så är vi på plats igen:)Längtar så. Hälsningar från Maria

Anonym sa...

Men den LPn med Supertramp minns jag inte! Däremot Even in the quietest moments! Har jag missat nåt????
/Oroligt Supertrampfan

Monica Hortell sa...

Solbadare ser man nte till eftersom vädret är lite sådär.Bra ändå, jämfört med Sverige. I slutet av januari var det ganska dött på Burriana, men nu är nästan allt öppet.

Och Tofflan - how careless of me. Det var ju Rod Stewart som gav ut en LP med den titeln. Fattar inte hur jag kunde skriva Supertramp. Jag var också ett fan av dom, hade flera skivor!

Anonym sa...

Å jag har MASSOR av Supertramp-vinyler! Ett tema för en spelkväll framöver när ni återvänt hem???