tisdag 2 april 2013

Jobbar och degar

Det här varit en riktig jobbdag, och det känns bra med tanke på att det inte händer just nånting i övrigt.
Jag har inte varit utanför dörren på två dagar - jag vill inte gå ut i det vidriga kalla vädret. Ändå har solen lyst så gul och fin i flera dagar. Märkligt nog påstår min väderapp att det är molnigt idag, och det har jag även sett påstås på andra ställen. Que? Här på Portalgatan har solen strålat in i hela lägenheten precis hela dagen. Är jag i ett parallellt universum?
Ska nog göra en liten utflykt i morgon ändå.
Och jämfört med allt umgängesliv i Nerja befinner jag mig nu i ett slags folkskygg, snudd på undanskymd tillvaro. Kanske är det bra, kanske behövs det en vilopaus. Det finns människor jag både vill och ska kontakta, och det kommer att bli jättekul att träffas. Men jag tar inga initiativ än så länge, utan jag degar på här hemma.

Däremot har jag kollat på billiga flygbiljetter. Hittade en enkel till Malaga för 649:-. Bra pris. Inte för att jag ska ta nån enkel till Malaga i april, inte ens en tur och retur. Jag bara kollar...

Inga kommentarer: