torsdag 25 april 2013

Rotar men hittar inte

Idag tog jag en timmes promenad direkt efter frukost. Härligt, med sol som faktisk värmde! Och så tyckte jag att oj vad foten känns bra, ska jag verkligen operera den? Typiskt. När jag var i Nerja började jag känna av artrosknölen ganska mycket, men nu har det liksom avstannat. Samtidigt vet jag att om jag skulle ta på mig hårda vinterkängor blev det en helt annan sak. Får se hur det utvecklas.

Mitt rotande i gamla lådor med papper och foton fortsätter. Jag hittar de mest osannolika saker, särskilt gäller det foton. Detta eftersom jag har sparat typ allt, även sånt som är udda och misslyckat. "Överblivet s-v" står det på några askar, och däri ligger svartvita kort som var för dåliga för att bli inklistrade i album eller ens sorterade men som jag inte ville slänga för att...ja, jag vet inte.

Men - det jag nu verkligen letar efter hittar jag inte! Borta, borta. Fast jag vet att jag såg dessa foton för sådär ett år sen. (Eller om det var två, tiden går så fort.) Förtretligt och mystiskt. Jag måste göra en ännu intensivare djupdykning.

Kvällens agenda innehåller dock något helt annat, nämligen brf:s årsstämma. Det brukar inte vara alltför långdraget utan rentav ganska trevligt. Så jag hoppas det blir så även denna gång.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha. Ska jag rycka in och tala om var de ligger..????

Monica Hortell sa...

Ja tack, ryck in! :-)

Anonym sa...

Idag har jag semester, men jag återkommer i morgon.

Anonym sa...

Bilderna ligger i en låda/kartong/tidskriftsamlare som har vit botten och ränder/rutor på i orange/rött. Lådan är synlig, inte inne i nåt skåp.

Monica Hortell sa...

OK... En av mina fotolådor är vit på utsidan. Många av de mindre askar som ligger i den (och i andra lådor) och som innehåller foton är just orangeröda och en del har mönster.
Men nu har gått igenom allt i vita lådan - noll.
Det kan inte vara en turkos låda?

Anonym sa...

Nej ingen turkos låda. Den är vit och har ett rutmönster. Det är ingen liten ask utan jag tror mer på en tidskriftssamlare snarare än kartong...