torsdag 4 april 2013

Mässa

Nu är det faktiskt ganska fint väder, både igår och idag har det varit runt 8 plus och strålande sol. Igår firade jag genom att köpa ett par jeans, idag promenerade jag iväg till Fyrishov för att kolla lite på mässan för 60+are. Syftet var i första hand att säga hej till en Nerjabekant som står i en av montrarna och säljer magnetsmycken. Vi träffades och det var jättekul. Men hon och hennes kollega hade mycket att göra, det var ett stort intresse för deras produkter, så vi hann inte prata så länge.

Naturligtvis passade jag på att gå runt och undersöka det övriga utbudet. Ganska varierat måste jag säga. Där fanns allt från riktiga, flådiga sportbilar ("kromen blixtra i dess nos", som det heter i Arne Quicks sång - det glänste och blixtrade som bara den!) till info från Begravningsbyråer.
Jag köpte en handkräm med honung och kokos, testade en massagestol och passade dessutom på att få blodtrycket kollat. 129/78, det är helt okej. Kroppens fettprocent är också acceptabel liksom vilopulsen.

Vad gjorde jag mer? Jo, bokade en fönsterputsare till vår inglasade balkong. Den är opraktisk på det viset att man måste ta loss de stora tunga glaspartierna för att komma åt att putsa dem. Inget vi klarar själva. Men nu ska svenska mästarna i fönsterputsning hjälpa oss med det!

I min påse med gratissaker samlade jag tre rätt bra kulspetspennor, en tandborste, en flaska vatten, en hoptryckbar plastflaska att ha vatten i, en lupp och några godisbitar. Hyfsad skörd.

Allt som allt totalt värt femtiolappen i inträde.

Inga kommentarer: