fredag 19 april 2013

Översvämningar men inte här

Det är ju bra att det regnar, så alla rester av den svartsmutsiga snön försvinner. Men att det då blir översvämningar är förstås mindre bra. Här på Portalgatan märks inget av det, men tågtrafiken drabbas, villor får vattenskador och det är allmänt kaotiskt på sina håll.
Jag såg en bild i tidningen där det såg ut som om Fyrisån nu är i jämnhöjd med Tzatzikis uteservering.

Det är en lugn dag för min del. Jag har tvättat, städat lite (rengjort spishällen - åh, vad jag tycker illa om spishällar!) och småfixat.

Vid datorn gör jag tre saker:
Spelar Candy Crush.
Gör backuper på blogginlägg.
Kollar utvecklingen i Boston, där en av bombmännen tydligen är död och 9000 poliser jagar den andre. Hoppas de tar honom levande.

I kväll är K. och jag bjudna på middag hos Hans, och det ser vi verkligen fram emot.

Inga kommentarer: