onsdag 26 september 2012

Bluff och grått

Jag stänger oftast av mobilen på nätterna, men igår glömde jag det. Vaknade därför strax före sju av ett SMS-pling! Jag som inte gillar SMS överhuvudtaget, och det här var dessutom nåt bluffaktigt om att man skulle gå in på en viss internetsajt och få en gåva från Apple. Att det var bluff framgick av det taffliga språket. Och tydligen har dylika SMS skickats till folk lite varstans den senaste veckan. Risken är att vissa blir lurade att gå in på den angivna sajten och trycka in den kod som stod i SMS:et, och då kan skadlig kod överföras till datorn! (Har jag nu googlat fram.) Så tröttsamt med dessa skurkar och bedragare överallt!

Tröttsamt med dagens väder också. Så oerhört tunggrått så det behövdes dubbla lampor i alla rum. Jag tände faktiskt nästan överallt, för jag mår inte bra av gråmörker.
Däremot var det ganska varmt, så när regnet så småningom upphörde tog jag en hyfsat lång promenad.

Så gott som helt ledig har jag varit idag. Skrivit klart och printat ut ett informationsblad från brf, samt nålat fast det på anslagstavlor i portarna - det var det enda på dagens lista!
Ledigheten tillsammans med vädret, tillsammans med att jag har legat på soffan och läst, tillsammans med att jag pratade med min syster som var jätteförkyld, gjorde att jag på nåt konstigt undermedvetet sätt fick för mig att jag också var sjuk! Insåg förstås snart att så inte var fallet, och det var då jag gick ut på min långa promenad. Stötte ihop med en kompis som var glad eftersom han åker till Istanbul i övermorgon och där är det 25 grader varmt.

Ikväll är det Bonde söker fru. Ett av mina favoritprogram. Nu ska jag återgå till läsningen.

Inga kommentarer: